სადამრიგებლო-სააღმზრდელო პროგრამა

სადამრიგებლო პროგრამა V კლასში
სადამრიგებლოსააღმზრდელო გეგმა
     
                        V
 – კლასი

კლასის ხელმძღვანელი – ლალი სურმავა

                     201
7 – 2018 წელი

კლასთან მუშაობის პრინციპები:

1.
     სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეთათვის მოსწავლის ქცევის კოდექსის გაცნობა–განხილვა.

2
    ჟურნალისა და სასკოლო დოკუმენტაციის წარმოება;

3
     სადამრიგებლო პორტფოლიოს წარმოება;

4.
    სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეების დასწრების აღრიცხვის ყოველდღიური შემოწმება და დასწრების შესახებ ინფორმაციის ყოველკვირეულად ასახვა სკოლის ოფიციალურ დოკუმენტებში ( ჟურნალში);

5.
     მოსწავლის მიერ საპატიო გაცდენის თაობაზე მიღებული შეტყობინების ასახვა სკოლის ოფიციალურ დოკუმენტში( ჟურნალში);

6.
      სემესტრის/წლის ბოლოს თავისი სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეების ნიშნების დროულად და ზუსტად შეტანა სასკოლო ჟურნალში/პირად საქმეში;

7.
    რეგურალურად ჩაატაროს სადამრიგებლო საათი. სადამრიგებლო საათის მიზანია, მოსწავლის კრიტიკული, ანალიტიკური და შემოქმედებითი აზროვნების განვითარება. სადამრიგებლო საათის ფარგლებში  დამრიგებელმა ასაკის შესაბამისად უნდა იმუშაოს შემდეგ მიმართულებებზე.

ა) პიროვნულიდამორალურიგანვითარება;


  ბ) წაკითხული განხილვა–გააზრებით;



  გ) ანალიზისუნარისგანვითარებით;


  დ) მსჯელობის  უნარის განვითარებით;


   ე) პრეზენტაციის უნარის განვითარებით;

ვ) შემოქმედებითი უნარების განვითარებით და სხვ.


8) რეგულარულად (მინიმუმ თვეში ერთხელ მაინც) მიაწოდოს მშობელს ინფორმაცია მოსწავლის აკადემიური მიღწევის ,დისციპლინის, პიროვნული პრობლემებისა თუ წარმატებების შესახებ. დაუშვებელია ერთი მოსწავლის დისციპლინისა და აკადემიური მიღწევის შესახებ სხვისი თანდასწრებით საუბარი.

9) სასწავლო წლის დასრულებისას  წერს თითოეული მოსწავლის მოკლე დახასიათებას, სადაც აღწერს :
 ა) მოსწავლის ძლიერ მხარეებს, მის წარმატებებს როგორც აკადემიური, ისე სოციალური ურთიერთობების თვალსაზრისით, მონაწილეობას წრეებში, სპორტულ შეჯიბრებებსა თუ სხვა სახის ღონისძიებებში;
ბ) მოსწავლის აკადემიური, ფიზიკური, ემოციური და სოციალური განვიტარებისათვის მნიშვნელოვან საკითხებს.

10) მშობელთა კრებების ჩატარება, სათანადო დოკუმენტაციის სადამრიგებლო პორტფოლიოში დართვით.

11) მოსწავლეთა ოჯახური მდგომარეობის შესწავლა;

12) სადამრიგებლო კლასის მოსწავლის სხვა სკოლაში გადასვლის შემთხვევაში, მისი მიმღები სკოლისათვის მოსწავლის აკადემიური მოსწრებისა და გაკვეთილებზე დასწრების შესახებ ინფორმაციის მიწოდების უზრუნველყოფა;

13) სკოლის ფსიგოლოგთან ერთად მოსწავლეების განვითარებაზე თვალის დევნება და სათანადო აღმზრდელობითი და დისციპლინარული ღონისძიებების გატარება.

14) განსაკუთრებული სირთულის აღმზრდელობითი და სადისციპლინო პრობლემების არსებობის შემთხვევაში კორექციული და პრევენციული ზომების მიღება. პრობლემის გადაუჭრელობის შემთხვევაში დირექციის ინფორმირება აღნიშნულის შესახებ;

15) სასწავლო ოთახის მოწყობა–მოწესრიგებაზე ზრუნვა.

16)დირექტორის მოადგილეებთან შეთანხმებით გაცდენილი გაკვეთილების ჩანაცვლება;

17) პედაგოგთან და სართულის მორიგესთან ერთად მეთვალყურეობის გაწევა საკლასო ოთახსა და მიმდებარე ტერიტორიაზე წესრიგისა და სისუფთავის დაცვის მიზნით.

18) საკლასო, სასკოლო და სასწავლო ღონისძიებების , ექსკურსიების ჩათვლით ორგანიზება–განხორციელება;

19) სასწავლო წლის დასაწყისშივე მოსწავლისა და მისი მშობლის ინფორმირება მოსწავლის მიერ გაკვეთილების გაცდენის შედეგად მოსალოდნელი სავარაუდო შედეგების შესახებ ( მშობელთა კრების ოქმი, კლასის საათის ოქმი);




        #
 შესასრულებელისაკითხები
            დრო
        1.
 შევადგენდადირექციასდასამტკიცებლადწარვუდგენკლასისაღმზრდელობითიმუშაობისგეგმას,რომლისშინაარსიეფუძნებასკოლისმისიას,განისაზღვრებასადამრიგებლოპროგრამით,სკოლისსაერთოამოცანებით,მოსწავლეთაასაკობრივითავისებურებებით.სასკოლოცხოვრებისმიმდინარემოთხოვნებითადასხვათაგათვალისწინებით.
       

სექტემბერი


       
           2.
 მოსწავლეთაპირადისაქმისმოწესრიგება.
       სექტემბერი
           3.
 სახელმძღვანელოთაგანაწილება.შეხვედრამშობლებთან.ხელშეკრულებისპირობებისგაცნობა.
  
        სექტემბერი
           4.
 მშობელთაკრებისმოწვევა,კლასისსაჭიროებებისდადგენა.შინაგანაწესისგაცნობა.ანკეტირება.
         
       სექტემბერი


           5.
 მოსწავლეთაანკეტირება.კლასისქცევისწესებისურთიერთშეთანხმებულადშედგენა.შინაგანაწესის,მორიგეობისადაგაკვეთილებისცხრილისგაცნობა.

          სექტემბერი
           6.
 მოსწავლისმშობელთან/კანონიერწარმომადგენელთანმუდმივიკონტაკტიდასწრებისწესებისშესახებზუსტიინფორმაციისგაცნობა.მოსწავლეთაგაცდენა/მოსწრებაზემუდმივიორმხრივიკონტროლი.



          მუდმივად
           7.
 ყოველიმოსწავლისმიდრეკილებებისადასაჭიროებებისდადგენადამათგანვითარებაზეზრუნვა.

          მუდმივად


           8.
 კლასის საათის დაგეგმვა.
თვეში ერთხელ




    საკითხები კლასის საათისთვის:

    მიმართულება – პიროვნული,  მორალური და  სოციალურიგანვითარება



         N
 თემები
 შეხვედრებისრაოდენობა
 შენიშვნა
         1
     .თანამშრომლობა,აქტიურიმოსმენა  
         4
         2
       ტყუილსმოკლეფეხებიაქვს
         1
         3
       როგორმოვაგვაროთკონფლიქტი
         3
 თემისჩატარებაშესაძლებელიაფსიქოლოგისმიერ
         4
       მეშემიძლიასიბრაზისმართვა 
         3
  თემისჩატარებაშესაძლებელიაფსიქოლოგისმიერ
         5
        კამათისხელოვნება
          3
         6
       მეგობრობა 
          1
         7
       ახალინაცნობებისშეძენა 
          1





მიმართულება – შემეცნებითი და კულტურული განვითარება




         N
      თემები
 შეხვედრებისრაოდენობა
    შენიშვნა
         1
 .როგორგადავაქციოთწვეულებაზეიმად         
            2
         2
         მარტოსახლში
            2
         3
          წესები,რომელიცსჭირდებასაზოგადოებას
            3
          4
          ჩემიქალაქი/სოფელი (გარემოსდაცვა)
            3
          5
          ეტიკეტი
            2
          6
          ბუნებრივიკატასრტროფებისრისკისშემცირება
            5



შევიმუშავე სადამრიგებლო საათის გეგმარომელიც ეყრდნობა შემდეგ პრინციპებს:

აღზრდის მთლიანობა

შემოქმედიაქტიური პიროვნების აღზრდა

მოსწავლეთა ჩართულობა და მონაწილეობა

თანამშრომლობის პრინციპი

ბავშვის უფლებებისა და მოვალეობების დაცვის პრინციპი
სადამრიგებლო საათის პროგრამის მიმართულებებია:

1. 
პიროვნული და მორალური განვითარება - მე - პიროვნებასოციუმი ჩემს გარშემოურთიერთობა თანატოლებთან დაუფროსებთანტოლერანტობაადამიანთა უფლებებიზოგადსაკაცობრიო ღირებულებებიეტიკეტი;
2. 
გარემოს დაცვის კულტურა და ცხოვრების ჯანსაღი წესი - პირადი ჰიგიენაავადმყოფობის გავრცელების წყაროები,სასარგებლო საკვებიდროის ორგანიზებადღის რეჟიმისპორტის მნიშვნელობამავნე ჩვევების საფრთხეგარემოს დაბუნების მოფრთხილება;
3. 
უსაფრთხოება და მოქალაქეობრივ - პატრიოტული ცნობიერება - ჩემი ეზოჩემი სკოლაჩემი ქალაქი/სოფელისამშობლო,ისტორიაგამოჩენილი პიროვნებებიმნიშვნელოვანი მოვლენებიტრადიციებიწესები და კანონები;
4. 
თვალსაწიერის გაფართოება - ხელოვნებისტექნოლოგიური და სამეცნიერო მიღწევები.კლასში დავდგავ "სურვილების ყუთს", სადაც მოსწავლეები ჩაყრიან ფურცლებსრომლებზეც მათთვის საინტერესო თემებზემოსაზრებებს გამოთქვამენიქვე მითითებული იქნებააღნიშნული საკითხის განხილვა საჯაროდ სურთ თუინდივიდუალურადასევესადამრიგებლო საათისთვის შევიმუშავებ წესებსავუხსნი მოსწავლეებსრომ ყველას აქვს აზრისგამოთქმის უფლებადაუშვებელია შეხვედრებზე ვინმეს განსჯასაუბრისას განიხილება საქციელიშემთხვევები და არაპიროვნებასადამრიგებლო საათის ბოლოს მოსწავლეებისგან მივიღებუკუკავშირსრა გაიგეს და ისწავლეს მათ ამ შეხვედრაზერა იყო მათთვის განსაკუთრებით საინტერესორა მოეწონათ დარა არ მოეწონათასევესადამრიგებლო საათსს ჩავატარბს სკოლის გარეთექსკურსიაზე ან მუზეუმის დათვალიერებისას,მოსწავლეთა საჭიროებებიდან გამომდინარე.ვაპირებჩავატარო კლასის საათები შემდეგი თემატიკით:

• 
გამოფენანასწავლი ტექსტისისტორიული ფაქტის მიხედვითსაკუთარი შთაბეჭდილების გადმოცემაფერწერით.ნახატისათვის შესაფერისი ციტატის შერჩევა.
• 
გამოფენა:,,შემოდგომა“ ბუნების წიაღში მიღებული შთაბეჭდილების მიხედვით გადაღებული პეიზაჟებისაგან ფოტო-ესესშექმნა.
• 
მუსიკის საათი;,,ჩემი საყვარელი მუსიკა“ (საყვარელი მუსიკალური ნაწარმოების მოძიება და მოსმენა კლასშითუშეასრულებენ,მთლად უკეთესი)
• 
პოეზიის საათი:,,ჩემი საყვარელი ლექსი“(ისწავლონ და მხატვრულად წარმოადგინონ მათთვის სასურველი ლექსი)
• 
ჩემი საყვარელი ნახატი:,,ნახატების გამოფენა'',ისაუბრონ ნახატზე და ავტორზე
• 
ჩემი საყვარელი წიგნი:,,წიგნების გამოფენა
• 
დისკუსიანანახი ფილმის განხილვა
• 
ფოტო-ესე:,,ახალი წელია!''-ინტერნეტში მოძიებული სურათების მიხედვით .
დისკუსიები:
·                     "მე ვარ ადამიანი";
·                     მე და სამყარო";
·                     "რა მსურსრა მჭირდება";
·                     "საჭიროებიდან-უფლებებამდე";
·                     "უფლებათა ცისარტყელა";
·                     მე მაქვს უფლებამაგრამ...";
·                     "ღირსება"; 
·                     "უფლებები დღეს და ხვალ";
·                     წინასწარ ნუ განსჯი";
·                     რაც ბრწყინავსყველაფერი ოქრო არ არის"';
·                     მოდითმოვილაპარაკოთ";
·                     "ფაქტია თუ მოსაზრება"
·                      



Комментариев нет:

Отправить комментарий