მოსწავლის შეფასების კრიტერიუმები
მოსწავლის შეფასების სისტემა
(ეროვნული სასწავლო გეგმა)
მუხლი 15. მოსწავლის შეფასების მიზანი, პრინციპები და მიდგომები
1. მოსწავლისშეფასებისმიზანიასწავლა-სწავლებისხარისხისმართვა, რაც გულისხმობს სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებაზე ზრუნვასა და კონტროლს.
2. მოსწავლის აკადემიური მიღწევის შეფასება უნდა იყოს ხშირი და მრავალმხრივი; მან ხელი უნდა შეუწყოს: მოსწავლეთა მრავალმხრივ განვითარებას, მათი შესაძლებლობების გამოვლენას, სხვადასხვა პოტენციალის მქონე მოსწავლეთათვის თანაბარი პირობების შექმნას.
3. მოსწავლე უნდა შეფასდეს სხვადასხვა ფორმებით (ესსე, პროექტის მომზადება, ზეპირი გამოსვლა, ექსპერიმენტის ჩატარება, ცდის ჩატარება, წარმოდგენა, წერითი, ფერწერული ან სხვა ტიპის ნამუშევარი, არგუმენტირებული მსჯელობა და სხვ.).
მუხლი 16. განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასება
1. სკოლაში გამოიყენება ორი ტიპის შეფასება: განმსაზღვრელი და განმავითარებელი.
2. განმსაზღვრელი შეფასება აკონტროლებს სწავლის ხარისხს, ადგენს მოსწავლის მიღწევის დონეს ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრულ მიზნებთან მიმართებაში. განმსაზღვრელ შეფასებაში იწერება ქულა.
3. განმავითარებელი შეფასება აკონტროლებს თითოეული მოსწავლის განვითარების დინამიკას და ხელსუწყობს სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებას. განმავითარებელი შეფასებისას გამოიყენება ისეთი საშუალებები, როგორიცაა სიტყვიერი კომენტარი, რჩევა-დარიგება, დაკვირვების ფურცელი, თვითშეფასებისა და ურთიერთშეფასების სქემა და სხვ.
4. განმავითარებელი და განმსაზღვრელი შეფასებების აღწერილობა
განმავითარებელი |
განმსაზღვრელი
| |
მიზანი
|
სწავლისხარისხისგაუმჯობესება;
მოსწავლის განვითარებისხელშეწყობა
|
სწავლისხარისხისგაკონტროლება;
მოსწავლის მიღწევისდონისდადგენაეროვნულისასწავლოგეგმით განსაზღვრულმიზნებთანმიმართებაში;
აკადემიურიმოსწრებისდონისგანსაზღვრა
|
შეფასების საგანი
|
სწავლისპროცესი
|
სწავლისშედეგი
|
შეფასებისშედეგადმიღებული გადაწყვეტილება
|
წინსვლის ხელშესაწყობადგანსხვავებულიაქტივობისშერჩევა, სწავლებისსტრატეგიისშეცვლა, რჩევა-დარიგებისმიცემადა სხვ.
|
მომდევნოეტაპზე (კლასში/საფეხურზე) დაშვება/არდაშვება
|
წარმარტებისკრიტერიუმების განსაზღვრა
|
კონკრეტულიმოსწავლისწინსვლისსაფუძველზე (საკუთარმიღწევებთან მიმართებით - რადონესფლობდა, რადონესფლობს)
|
იმისსაფუძველზე, თურამდენადმიაღწიასტანდარტითგანსაზღვრულშედეგებს (ყველასათვისსაერთო,სტანდარტითდადგენილ ნორმასთანმიმართებაში)
|
შეფასებისსაშუალებები
|
თვით/ურთიერთშეფასებისრუბრიკა;
კითხვარი;
სიტყვიერი (ზეპირი/წერილობითი) კომენტარი;
უნარისგანვითარებისდონის აღწერა.
|
ქულა
|
საშინაო დავალების შეფასების კრიტერიუმები
საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობა
1-3
|
4-5
|
6-7
|
8-10
|
|
მათემატიკური
ობიექტის და ენის გამოყენება
|
არაადეკვატურად
იყენებს ცნებებს, აღნიშვნებს, არასრულყოფილად წარმოადგენს მონაცემებს
|
იყენებს
ამოცანის ამოხსნისთვის საჭირო, ზოგიერთ ცნებებს, ნაწილობრივ წარმოადგენს მონაცემებს
|
იყენებს
ამოცანის ამოხსნისთვის საჭირო ცნებებს, დებულებების და აღნიშვნების უმეტესობას. ახდენს
მონაცემთა ორგანიზებას და წარმოდგენას
|
იყენებს
ამოცანის ამოხსნისთვის საჭირო ყველა ცნებას, დებულებას ირჩევს მონაცემთა წარმოდგენის
ოპტიმალურ გზას
|
ამოცანის
ამოხსნის გზა
|
ვერ
პოულობს ამოხსნის გზებს
|
პოულობს
ამოხსნის გზას, იწყებს მაგრამ ვერ ასრულებს ამოცანას
|
პოულობს
ამოცანის ამოხსნას და ხსნის მას, თუმცა ხარვეზებით
|
პოულობს
ამოხსნის გზას და ბოლომდე ახდენს მის რეალიზებას
|
კავშირები
და მიმართებები
|
ამოიცნობს
ორ ოდნავ განსხვავებული ფორმით წარმოდგენილ იდენტურ მათემატიკურ ობიექტს (მაგ: განსხვავებული
ასოებით, შენიშვნებით ჩაწერილ ერთსა და იმავე ალგებრულ გამოსახულებას).
|
ამოიცნობს
ორი განსხვავებული ფორმით წრმოდგენილ, იდენტურ მათემატიკურ ობიექტს (მაგ: სხვადასხვა
ფორმით წარმოდგენილ ერთსა და იმავე ასახვას).
|
აღწერს
კავშირს სხვადასხვა სტანდარტულ მათემატიკურ ობიექტსა და პროცედურას შორის (მაგ: განტოლების
ამოხსნა).
|
აღწერს
და იყენებს კავშირს სხვადასხვა მათემატიკურ ობიექტსა და პროცედურას შორის. (მაგ:
იყენებს ალგებრულ გარდაქმნებსა და ტოლობას. უტოლობის თვისებებს, მათემატიკურ დებულებათა
დასაბუთებას).
|
გამოთვლები
|
გამოთვლები
არ მეტყველებს ამოცანის გაგებაზე. შედეგი არაადეკვატურია
|
შეიცავს
გამოთვლების ძირითად ნაწილს, რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
|
გამოთვლები
ძირითადად სწორია, თუმცა შეიცავს ტექნიკური ხასიათის ხარვეზებს
|
გამოთვლები
სწორია. არჩეული და გამოყენებული აქვს გამოთვლების ოპტიმალური ხერხი.
|
სამუშაოს შეფასების კრიტერიუმები
1-3
|
4-5
|
6-7
|
8-10
|
|
დავალება
|
არ აქვს დავალება შესრულებული ან არასწორია
|
დავალება აქვს და ნაწილობრივაა სწორად შესრულებული
|
დავალება შესრულებულია უმნიშვნელო ხარვეზებით
|
დავალება სწორადაა შესრულებული ხარვეზების გარეშე.
ორგანიზებულია თვალსაჩინოდ
|
პარაგრაფის შესაბამისი ძირითადი ცნებები და უნარები
|
არ შეუძლია ძირითადი ცნებების ჩამოთვლა და გამოყენება
|
ნაწილობრივ შეუძლია ძირითადი ცნებების ჩამოთვლა და
გამოყენება
|
აყალიბებს ძირიტად ცნებებს , მსჯელობს და იყენებს
მათ ზოგიერთ შემთხვევაში
|
აყალიბებს და მსჯელობს ძირითად ცნებებზე. უკავშირებს
ამ ცნებებს ერთმანეთს, იყენებს მას ადეკვატურად ახალ სიტუაციაში. ერთმანეთთან აკავშირებს
ახალ და წინა გაკვეთილზე განხილულ ცნებებს, იყენებს მათ ყველა სიტუაციაში, ასაბუტებს
ლოგიკურად
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий