შეფასების კრიტერიუმები

მოსწავლის შეფასების კრიტერიუმები


მოსწავლის შეფასების სისტემა
(ეროვნული სასწავლო გეგმა)



მუხლი 15. მოსწავლის შეფასების მიზანიპრინციპები და მიდგომები


1.    მოსწავლისშეფასებისმიზანიასწავლა-სწავლებისხარისხისმართვარაც გულისხმობს სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებაზე ზრუნვასა და კონტროლს.

2.    მოსწავლის აკადემიური მიღწევის შეფასება უნდა იყოს ხშირი და მრავალმხრივიმან ხელი უნდა შეუწყოსმოსწავლეთა მრავალმხრივ განვითარებასმათი შესაძლებლობების  გამოვლენასსხვადასხვა პოტენციალის მქონე მოსწავლეთათვის თანაბარი პირობების შექმნას.
3.    მოსწავლე უნდა შეფასდეს სხვადასხვა ფორმებით (ესსეპროექტის მომზადებაზეპირი გამოსვლაექსპერიმენტის  ჩატარებაცდის ჩატარებაწარმოდგენაწერითიფერწერული ან სხვა ტიპის ნამუშევარიარგუმენტირებული მსჯელობა და სხვ.).
მუხლი 16. განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასება
1.    სკოლაში გამოიყენება ორი ტიპის შეფასებაგანმსაზღვრელი და განმავითარებელი.
2.    განმსაზღვრელი შეფასება აკონტროლებს სწავლის ხარისხსადგენს მოსწავლის  მიღწევის დონეს ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრულ მიზნებთან მიმართებაშიგანმსაზღვრელ შეფასებაში იწერება ქულა.
3.   განმავითარებელი შეფასება აკონტროლებს თითოეული  მოსწავლის განვითარების დინამიკას და ხელსუწყობს სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებასგანმავითარებელი შეფასებისას გამოიყენება ისეთი საშუალებებიროგორიცაა სიტყვიერი კომენტარირჩევა-დარიგებადაკვირვების ფურცელითვითშეფასებისა და ურთიერთშეფასების სქემა და სხვ.
4.    განმავითარებელი და განმსაზღვრელი შეფასებების აღწერილობა


განმავითარებელი
განმსაზღვრელი

მიზანი
სწავლისხარისხისგაუმჯობესება;
მოსწავლის განვითარებისხელშეწყობა
სწავლისხარისხისგაკონტროლება;
მოსწავლის მიღწევისდონისდადგენაეროვნულისასწავლოგეგმით განსაზღვრულმიზნებთანმიმართებაში;
აკადემიურიმოსწრებისდონისგანსაზღვრა
შეფასების საგანი
სწავლისპროცესი
სწავლისშედეგი
შეფასებისშედეგადმიღებული გადაწყვეტილება
წინსვლის ხელშესაწყობადგანსხავებულიაქტივობისშერჩევა, სწავლებისსტრატეგიისშეცვლა, რჩევა-დარიგებისმიცემადა  სხვ.
მომდევნოეტაპზე (კლასში/საფეხურზე) დაშვება/არდაშვება
წარმარტებისკრიტერიუმების განსაზღვრა
კონკრეტულიმოსწავლისწინსვლისსაფუძველზე (საკუთარმიღწევებთან მიმართებით - რადონესფლობდა, რადონესფლობს)
იმისსაფუძველზე, თურამდენადმიაღწიასტანდარტითგანსაზვრულშედეგებს (ყველასათვისსაერთო,სტანდარტითდადგენილ   ნორმასთანმიმართებაში)
შეფასებისსაშუალებები
თვით/ურთიერთშეფასებისრუბრიკა;
კითხვარი;
სიტყვიერი (ზეპირი/წერილობითი) კომენტარი;
უნარისგანვითარებისდონის აღწერა.
ქულა
                             
                                     საშინაო დავალების შეფასების კრიტერიუმები


1-3
4-5
6-7
8-10
პრობლემების განსაზღვრა
არასწორად განსაზღვრავს პრობლემის მიზანს, საძიებელ და ცნობილ სიდიდეებს.
ნაწილობრივ სწორად განსაზღვრავს პრობლემის მიზანს, საძიებო და ცნობილ სიდიდეებს.
სწორად განსაზღვრავს პრობლემის მიზანს.
სრულყოფილად განსაზღვრავს პრობლემის მიზანს.
მონაცემების აღება და ჩაწერა
არასწორად იღებს მონაცემებს და ვერ ახდენს მათ ჩაწერას.
ნაწილობრივ სწორად იღებს მონაცემებს და ახდენს ჩაწერას.
სწორად იღებს მონაცემებს და ჩანაწერს.
სრულყოფილად იღებს და ჩაწერს მონაცემებს.
მობილიზება
ვერ ახდენს ამოცანაში დასმული კითხვის მობილიზებას.
შუმჩნეველი ხდება სახელმძღვანელოში მოცემული ინფორმაციის არსებითი დეტალები.
ძირითადად ყურადღებით ეცნობა და ასრულებს დავალებას.
მაქსიმალურად მობილიზებულია დასმული ამოცანის გადაჭრაში.





საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობა

1-3
4-5
6-7
8-10
მათემატიკური ობიექტის და ენის გამოყენება
არაადეკვატურად იყენებს ცნებებს, აღნიშვნებს, არასრულყოფილად წარმოადგენს მონაცემებს
იყენებს ამოცანის ამოხსნისთვის საჭირო, ზოგიერთ ცნებებს, ნაწილობრივ წარმოადგენს მონაცემებს
იყენებს ამოცანის ამოხსნისთვის საჭირო ცნებებს, დებულებების და აღნიშვნების უმეტესობას. ახდენს მონაცემთა ორგანიზებას და წარმოდგენას
იყენებს ამოცანის ამოხსნისთვის საჭირო ყველა ცნებას, დებულებას ირჩევს მონაცემთა წარმოდგენის ოპტიმალურ გზას
ამოცანის ამოხსნის გზა
ვერ პოულობს ამოხსნის გზებს
პოულობს ამოხსნის გზას, იწყებს მაგრამ ვერ ასრულებს ამოცანას
პოულობს ამოცანის ამოხსნას და ხსნის მას, თუმცა ხარვეზებით
პოულობს ამოხსნის გზას და ბოლომდე ახდენს მის რეალიზებას
კავშირები და მიმართებები
ამოიცნობს ორ ოდნავ განსხვავებული ფორმით წარმოდგენილ იდენტურ მათემატიკურ ობიექტს (მაგ: განსხვავებული ასოებით, შენიშვნებით ჩაწერილ ერთსა და იმავე ალგებრულ გამოსახულებას).
ამოიცნობს ორი განსხვავებული ფორმით წრმოდგენილ, იდენტურ მათემატიკურ ობიექტს (მაგ: სხვადასხვა ფორმით წარმოდგენილ ერთსა და იმავე ასახვას).
აღწერს კავშირს სხვადასხვა სტანდარტულ მათემატიკურ ობიექტსა და პროცედურას შორის (მაგ: განტოლების ამოხსნა).
აღწერს და იყენებს კავშირს სხვადასხვა მათემატიკურ ობიექტსა და პროცედურას შორის. (მაგ: იყენებს ალგებრულ გარდაქმნებსა და ტოლობას. უტოლობის თვისებებს, მათემატიკურ დებულებათა დასაბუთებას).
გამოთვლები
გამოთვლები არ მეტყველებს ამოცანის გაგებაზე. შედეგი არაადეკვატურია
შეიცავს გამოთვლების ძირითად ნაწილს, რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
გამოთვლები ძირითადად სწორია, თუმცა შეიცავს ტექნიკური ხასიათის ხარვეზებს
გამოთვლები სწორია. არჩეული და გამოყენებული აქვს გამოთვლების ოპტიმალური ხერხი.













სამუშაოს შეფასების კრიტერიუმები

1-3
4-5
6-7
8-10
დავალება
არ აქვს დავალება შესრულებული ან არასწორია
დავალება აქვს და ნაწილობრივაა სწორად შესრულებული
დავალება შესრულებულია უმნიშვნელო ხარვეზებით
დავალება სწორადაა შესრულებული ხარვეზების გარეშე. ორგანიზებულია თვალსაჩინოდ
პარაგრაფის შესაბამისი ძირითადი ცნებები და უნარები
არ შეუძლია ძირითადი ცნებების ჩამოთვლა და გამოყენება
ნაწილობრივ შეუძლია ძირითადი ცნებების ჩამოთვლა და გამოყენება
აყალიბებს ძირიტად ცნებებს , მსჯელობს და იყენებს მათ ზოგიერთ შემთხვევაში
აყალიბებს და მსჯელობს ძირითად ცნებებზე. უკავშირებს ამ ცნებებს ერთმანეთს, იყენებს მას ადეკვატურად ახალ სიტუაციაში. ერთმანეთთან აკავშირებს ახალ და წინა გაკვეთილზე განხილულ ცნებებს, იყენებს მათ ყველა სიტუაციაში, ასაბუტებს ლოგიკურად


Комментариев нет:

Отправить комментарий